Drobečková navigace

Domů > Kurzy

Kurzy

Realizujeme kurzy zejména v oblastech zájmu veřejné správy. Známe nejčastější problémy v provozu nejen příspěvkových organizací a na našich školeních poskytujeme praktické rady k jejich řešení. Víme, jak to dělají jinde. Jsme schopni připravit kurz na míru přímo vám. Kurzy probíhají prezenčně i jako on-line semináře.


  • Akademie pro ředitele - Průvodce životním cyklem veřejného výdaje

    Akademie pro ředitele a jejich statutární zástupce je koncipována jako ucelený vzdělávací cyklus zakončený osvědčením. Přijati budou  účastníci přihlášení do všech čtyř vzdělávacích dnů. Pokud máte zájem pouze o toto téma, kontaktujte nás prosím na adrese: segedova@pkkv.cz.

    Cíl vzdělávacího dne

    Cílem je z pohledu manažera a jeho odpovědností provést účastníky celým životním cyklem veřejného výdaje. Na vybraném příkladu se naučit aplikovat povinnosti vyplývající zejména ze zákona o finanční kontrole (požadavky na výkon finanční kontroly ve všech fázích – předběžná, průběžná, následná; požadavky na zajištění 3E) a zákona o zadávání veřejných zakázek (aplikace hlavních zásad zákona na VZMR). Zajistit, aby si účastník byl vědom souvisejících administrativních požadavků při realizaci výdaje.

    Časový fond

    Prezenční seminář 5 hodin (od 9 do 14 hod)

    Obsah

    Dané téma je vždy uvedeno stručným teoretickým úvodem, na který navazuje společná debata spojená s procvičením na praktickém příkladu formou práce v týmech.

    1. Analýza potřeb

    2. Zhodnocení účelnosti

    3. Plán rozpočtu

    4. Smlouva a její podpis

    • finanční kontrola
    • povinné náležitosti, znění smlouvy a jeho připomínkování
    • správné založení smlouvy v Croseu, portálu a spisové službě, správný podpis a následná evidence
    • modul závazkových vztahů, registr smluv

    5. Realizace nákupu

    • finanční kontrola předběžná po vzniku závazku, kroky při převzetí plnění, průběžná kontrola v průběhu plnění a následně, kontrolní mechanismy při uhrazení faktury,

    6. Ex post hodnocení

    • následné vyhodnocení spokojenosti s nákupem, následná kontrola i nefinančního plnění

    7. Zpracování ekonomických agend, evidence a administrace

    • zavedení do majetku, správné odepisování, nástroje pro přehled o majetku, fondy

    Informace o lektorech

    Problematikou Vás provedou Mgr. Sylva Staníková, Ing. Markéta Páleníková, Ph.D. a Ing. Pavel Mucha

  • Akademie pro ředitele - Odpovědné řízení rizik=cesta k úspěchu

    Akademie pro ředitele a jejich statutární zástupce je koncipována jako ucelený vzdělávací cyklus zakončený osvědčením. Přijati budou  účastníci přihlášení do všech čtyř vzdělávacích dnů. Pokud máte zájem pouze o toto téma, kontaktujte nás prosím na adrese: segedova@pkkv.cz.

     

    Cíl vzdělávacího dne

    Cílem kurzu je z pohledu manažera a jeho odpovědností provést účastníky jednotlivými fázemi řízení rizik ve vztahu k vizi organizace a plnění strategických cílů. Na vybraném příkladu se naučit, jak správně rizika pojmenovat, definovat jejich příčinu a dopad, hodnotit je, stanovit odpovědnosti a v konečném důsledku monitorovat a aktualizovat rizikové faktory. Cílem je uvědomění si, že řízení rizik je důležitou součástí jakékoli zodpovědné činnosti. 

    Časový fond

    Prezenční seminář 5 hodin (od 9 do 14 hod)

    Obsah

    Na stručný teoretický úvod naváže společná debata spojená s procvičením na praktickém příkladu formou práce v týmech.

    1. Pochopit význam řízení rizik ve vztahu k strategickému plánování v organizaci

    2. Umět rizika definovat a přijmout je jako součást řízení organizace

    3. Pochopit, že rizika jsou klíčovou součásti naší cesty k úspěchu

    4. Umět vybrat správný nástroj k řízení rizik a použít ho v praxi

    5. Umět rizika správně komunikovat uvnitř firmy i navenek

    6. Příklad z praxe

     

    Informace o lektorech

    Problematikou Vás provedou Ing. Erika Šteflová, MBA. a Mgr. Sylva Staníková.

  • Akademie pro ředitele - Umění nákupu

    Akademie pro ředitele a jejich statutární zástupce je koncipována jako ucelený vzdělávací cyklus zakončený osvědčením. Přijati budou  účastníci přihlášení do všech čtyř vzdělávacích dnů. Pokud máte zájem pouze o toto téma, kontaktujte nás prosím na adrese: segedova@pkkv.cz.

     

    Cíl vzdělávacího dne

    Cílem kurzu je provést účastníky jednotlivými technikami nákupu a na konkrétních příkladech ukázat, jaký má zvolený způsob nákupu dopad na výstup z nákupu a celkové náklady organizace na jeho realizaci. Dílčí cíle jsou: aplikace 3E, optimalizace nákupního rozhodování, zohlednění životního cyklu nákupu, dosahování kvality v nákupech. Vše na úrovni, kterou využijí jako vrcholoví manažeři při řízení organizace.

     

    Časový fond

    Prezenční setkání 6 hodin (od 9 do 15 hod)

     

     

    Obsah 

    Dané téma je vždy uvedeno stručným teoretickým úvodem, na který navazuje společná debata spojená s procvičením na praktickém příkladu formou práce v týmech.

    1. Předpokládaná hodnota a volba variant 

    • request for information, délka smluvního vztahu, spojování částí, technické specifikace, apod.

    2. Kalkulace nákladů

    • životní cyklus, provoz, nákladová efektivnost

    3. Kritéria přípustnosti a hodnotící kritéria, společenská odpovědnost 

    4. Poptávkové řízení

    • možnosti výběru dodavatele, opakované nákupy, společné nákupy

    Informace o lektorech

    Problematikou Vás provedou Ing. Markéta Páleníková, Ph.D. a Ing. Robert Páleník

  • Akademie pro ředitele - Spisová služba

    Akademie pro ředitele a jejich statutární zástupce je koncipována jako ucelený vzdělávací cyklus zakončený osvědčením. Přijati budou  účastníci přihlášení do všech čtyř vzdělávacích dnů. Pokud máte zájem pouze o toto téma, kontaktujte nás prosím na adrese: segedova@pkkv.cz.

    Cíl vzdělávacího dne

    Cílem je ukázat důležitost vedení spisové služby v elektronické podobě - z pohledu statutárního zástupce i celé organizace, za kterou je zodpovědný. Vysvětlit nutnost používání elektronické spisové služby, jak statutárním zástupcem, tak i pověřenými zaměstnanci takovým způsobem, který je v souladu se zákonnou povinností. 

    Časový fond

    Prezenční setkání 4 hodiny (od 9 do 13 hod)

     

     

    Obsah 

    Dané téma je prezentováno za pomoci příkladů a praktických ukázek.  

    1. Co je spisová služba a k čemu slouží

    2. Organizace práce v agendě spisová služba

    • důležitost role garanta za organizaci

    3. Upozornění na nutnost pravidelné práce se spisovou službou

    • včasná evidence, vyřizování, uzavírání a předávání do spisovny

    4. Nastavení dokumentů úřední povahy

    • spisový plán jako součást spisového řádu

    5. Tvorba elektronických dokumentů

    6. Podepisování dokumentů elektronickým podpisem

    7. Konverzní doložky

    • převod analogového dokumentu na elektronický a naopak

    8. Diskuze: „Jak to vypadá se spisovou službou u Vás v organizaci?“

    Informace o lektorech

    Problematikou Vás provedou Dagmar Vebrová a Lenka Lédlová.


Zobrazeno 5 položek
Zobrazeno 5 položek