Drobečková navigace

Domů > Kurzy

Kurzy

Realizujeme kurzy zejména v oblastech zájmu veřejné správy. Známe nejčastější problémy v provozu nejen příspěvkových organizací a na našich školeních poskytujeme praktické rady k jejich řešení. Víme, jak to dělají jinde. Jsme schopni připravit kurz na míru přímo vám. Kurzy probíhají prezenčně i jako on-line semináře.


  • Finanční kontrola

    Finanční kontrola

    Termíny konání kurzu budou zveřejněny v měsíci červnu 2022.

    Cíl kurzu

    Seznámit účastníky s postupy, které vyplývají ze zákona o finanční kontrole a metodických doporučení Kraje Vysočina.

    Ujistit se, že organizace postupuje v souladu s těmito předpisy.

    Komu je kurz určen

    Pro ředitele, ekonomy, účetní, případně další zaměstnance, kteří jsou zapojeni do systému finanční kontroly v organizaci.

    Časový fond

    Webinář 3 hodiny (od 9 do 12 hod), prezenční školení 4 hodiny (od 9 do 13 hod)

    Obsah

    1. Úvod

    2. Systém finanční kontroly dle zákona

    3. Předběžná kontrola

    • druhy kontrol,
    • typické dokumenty,
    • typické příklady

    4. Průběžná kontrola

    • jak tento typ kontroly provádět

    5. Následná kontrola

    • příklady provádění tohoto typu kontroly

    6. Nálezy veřejnosprávní kontroly Kraje Vysočina v minulých letech

    • nejzávažnější pochybení u příspěvkových organizací v předchozích letech a jak jim předcházet

    7. Nejzávažnější pochybení u příspěvkových organizací v předchozích letech a jak jim předcházet

    8. Některé další problémové oblasti v účetnictví vybraných účetních jednotek

    Informace o lektorovi

    Ing. Pavel Muchamucha_-min.jpgledlova_-min.JPG

    Ing. Pavel Mucha

    Lektor působí od roku 2009 jako ekonom a účetní ve veřejném sektoru a to jak na pozici správce rozpočtu, tak i hlavního účetního, byl členem Pracovní skupiny pro problematiku metodické podpory veřejného sektoru při Ministerstvu financí ČR, je certifikovaným interním auditorem ve veřejné správě, zabývá se publikační a lektorskou činností v oblastech nastavení vnitřního řídícího a kontrolního systému ve veřejné správě a vedení účetnictví.

  • GDPR

    Základy GDPR

    Termíny konání kurzu budou zveřejněny v měsíci červnu 2022.

    Cíl kurzu

    Srozumitelnou cestou účastníky provést výkladem teoretických požadavků nařízení GDPR, ale i jejich převedení do praktické podoby v prostředí příspěvkové organizace. Budou vysvětleny základní principy, zásady, ale i práva a povinnosti a v této oblasti specifické pojmy. Zmíněny budou i základy kybernetické bezpečnosti a řízení rizik v organizaci.

    Komu je kurz určen

    Pro ředitele příspěvkových organizací, pověřence, ekonomy, případně další zaměstnance, kteří jsou odpovědní za tvorbu interních předpisů v organizaci a zpracovávají osobní údaje.

    Časový fond

    Webinář 3 hodiny (od 9 do 12 hod), prezenční školení 4 hodiny (od 9 do 13 hod)

    Obsah

    1. Úvod

    2. Základní pojmy

    3. Zásady zpracování osobních údajů

    4. Práva a povinnosti

    5. Kybernetická bezpečnost

    6. Řízení rizik

    7. GDPR v PO KV

    8. Služby PK

    Informace o lektorovi

    Ing. Jana HartmanováIng. Jana Hartmanová

    Ing. Jana Hartmanová

    Má více než dvacetileté zkušenosti z oblasti finančního controllingu, reportingu a cash-flow. V posledních letech se věnuje problematice zpracování osobních údajů v příspěvkových organizacích. Aktuálně působí ve funkci pověřence pro ochranu osobních údajů ve více než deseti organizacích a dalším poskytuje metodickou podporu v oblasti GDPR.

  • Vnitřní řídící a kontrolní systém

    Vnitřní řídící a kontrolní systém (VŘKS) - teorie i dobrá praxe

    Termíny konání kurzu budou zveřejněny v měsíci červnu 2022.

    Cíl kurzu

    Seznámit účastníky s cíli a přínosy zavedení VŘKS v organizaci, seznámit je s jednotlivými komponentami a klíčovými prvky VŘKS, poskytnout praktické rady a doporučení k jejich zavedení do praxe organizace.

    Komu je kurz určen

    Pro ředitele a jeho zástupce, pro vedoucí pracovníky, pro personalisty, pracovníky odpovědné za procesy a jejich nastavení.

    Časový fond

    Webinář 3 hodiny (od 9 do 12 hod), prezenční školení 4 hodiny (od 9 do 13 hod)

    Obsah

    1. Co je vnitřní řídící kontrolní systém?

    2. Přínosy zavedení VŘKS v organizaci

    3. Prameny úpravy

    4. Vnitřní řídící a kontrolní systém dle COSO

    5. Komponenta vnitřní prostředí

    • etické hodnoty
    • organizační řád a organizační struktura
    • stanovení pravomocí a odpovědností
    • řízení lidských zdrojů
    • styl řízení

    6. Komponenta řízení rizik

    • stanovení cílů, strategie
    • identifikace rizik
    • hodnocení rizik
    • reakce na rizika

    7. Komponenta informace a komunikace

    8. Komponenta kontrolní činnosti

    9. Komponenta monitoring a evaluace

    Informace o lektorovi

    Mgr. Sylva StaníkováMgr. Sylva Staníková

    Mgr. Sylva Staníková

    Od roku 2006 působí v managementu organizací v sektoru veřejné správy na pozici podnikového právníka, zabývá se auditní a lektorskou činností v oblastech nastavení vnitřního řídícího a kontrolního systému ve veřejné správě.

  • Ekonomické směrnice

    Ekonomické směrnice aneb jak na ně

    Termíny konání kurzu budou zveřejněny v měsíci červnu 2022.

    Cíl kurzu

    Seznámit účastníky s povinnými náležitostmi ekonomických interních předpisů, které vycházejí z platné legislativy a současně jak upravit obsah interních dokumentů tak, aby byl pro organizaci přínosný a pomáhal zjednodušit a zefektivnit procesy v organizaci.

    Komu je kurz určen

    Pro ekonomy, účetní, případně další zaměstnance, kteří jsou odpovědní za tvorbu interních předpisů v organizacích ve veřejném sektoru.

    Časový fond

    Webinář 3 hodiny (od 9 do 12 hod), prezenční školení 4 hodiny (od 9 do 13 hod)

    Obsah

    1. Úvod

    2. Druhy interních předpisů

    3. Formální náležitosti interních předpisů

    4. Obsah ekonomických směrnic a jejich provázání s ostatními dokumenty

    5. Účetnictví

    • účetní metody, významnost, náležitosti účetních dokladů (podpisy, data …), oběh účetních dokladů (informací)

    6. Majetek a inventarizace

    • způsob evidence, významnost, oběh informací, průběh inventarizace, popis a seznam inventurních identifikátorů

    7. Finanční kontrola

    • zajištění finanční kontroly; předběžná, průběžná a následná kontrola – způsob provádění

    8. Ostatní ekonomické oblasti (cestovní náhrady, používání motorových vozidel, mobilních telefonů, rozdělení nákladů na hlavní a vedlejší činnost apod.)

    • způsob výpočtu nákladů na jednotlivé činnosti

    Informace o lektorovi

    Ing. Pavel Mucha

    Ing. Pavel Mucha

    Lektor působí od roku 2009 jako ekonom a účetní ve veřejném sektoru a to jak na pozici správce rozpočtu, tak i hlavního účetního, byl členem Pracovní skupiny pro problematiku metodické podpory veřejného sektoru při Ministerstvu financí ČR, je certifikovaným interním auditorem ve veřejné správě, zabývá se publikační a lektorskou činností v oblastech nastavení vnitřního řídícího a kontrolního systému ve veřejné správě a vedení účetnictví.

  • Spisová služba

    Spisová služba aneb jaké povinnosti musí plnit veřejnoprávní původce

    Termíny konání kurzu budou zveřejněny v měsíci červnu 2022.

    Cíl kurzu

    Seznámit účastníky s povinnostmi veřejnoprávních původců při předarchivní péči o dokumenty, které vycházejí z platné legislativy.

    Komu je kurz určen

    Pro ředitele, vedoucí úseků, asistentky.

    Časový fond

    Webinář 3 hodiny (od 9 do 12 hod), prezenční školení 4 hodiny (od 9 do 13 hod)

    Obsah

    1. Úvod

    2. Co je spisová služba

    3. Kdo je veřejnoprávní původce

    4. Informace k § 64, 65, 66, 67, 68 a 69a

    • povinně zveřejňované informace
    • příjem dokumentů
    • označování dokumentů
    • rozdělování a oběh dokumentů
    • jmenný rejstřík
    • vyřizování dokumentů
    • podepisování dokumentů
    • spisový řád
    • spis o elektronické spisové službě
    • odesílání dokumentů
    • ukládání dokumentů
    • spisovny
    • konverze

    5. Povinnosti původců

    6. Chyby, praktické příklady

    Informace o lektorovi

     Ing. Pavel Mucha

    Ing. Pavel Mucha

    Lektor působí od roku 2009 ve veřejném sektoru. Dlouhodobě se zabývá problematikou spisové služby a to jak z pozice ekonoma organizace, tak i vedoucího oddělení, které má evidenci, správu a skartaci  dokumentů  v kompetenci.  Spolupracoval na nastavení systému elektronické spisové služby, byl členem skupiny, která prováděla spisovou rozluku mezi veřejnými institucemi.

  • Metodický den pro ředitele

    Metodický den pro ředitele, zástupce ředitele, vedoucí pracovníky, právníka

    Cíl kurzu

    Seznámit účastníky se základními právy a povinnostmi, principy či zásadami v níže uvedených oblastech tak, aby jim byly prospěšné, získané vědomosti využitelné při výkonu jejich řídicích kompetencí. Poskytnout účastníkům zdroje a náměty pro případné další vzdělávání.

    Komu je kurz určen

    Pro ředitele příspěvkových organizací, jejich zástupce, vedoucí pracovníky na všech úrovních řízení, pověřence či právníky.

    Časový fond

    Prezenční setkání 6 hodin (od 9 do 15 hod)

     

    Nejzazší termín pro přihlášení je vždy týden před konáním Metodického dne.

    Obsah

    Metodický den proběhne ve třech cyklech. Jednotlivé dny jsou na sobě nezávislé a je možné zvolit pouze ten, který vyhovuje Vašim potřebám.

    Metodický cyklus č. 1:

    • strategické plánování
    • rizika a jejich řízení v příspěvkové organizaci
    • vnitřní řídící a kontrolní systém (VŘKS) - teorie i dobrá praxe
    • finanční kontrola
    • praktická ukázka SW CROSEUS

    Metodický cyklus č. 2:

    • řízení lidských zdrojů z pohledu pracovního práva
    • personalistika
    • GDPR
    • základy práce ve spisové službě

    Metodický cyklus č. 3:

    • registr smluv
    • veřejné zakázky - čemu se nevyhnete?
    • veřejné zakázky – změny závazků
    • praktická ukázka SW EMA

    Informace o lektorech

    Problematikou Vás provedou Ing. Erika Šteflová, MBA, Ing. Pavel Mucha, Ing. Martina Pernicová, Mgr. Sylva Staníková, Ing. Jana Hartmanová, Veronika Kousalová, Ing. Marek Bena, Ing. Robert Páleník a Ladislav Šerák.

  • Metodický den pro účetní

    Metodický den pro ekonomy, účetní, správce rozpočtu, pokladní, personalisty, mzdové účetní

    Cíl kurzu

    Seznámit účastníky se základními právy a povinnostmi, principy či zásadami v níže uvedených oblastech tak, aby jim byly prospěšné, získané vědomosti využitelné při výkonu jejich řídicích kompetencí. Poskytnout účastníkům zdroje a náměty pro případné další vzdělávání.

    Komu je kurz určen

    Pro zaměstnance i vedoucí ekonomických odborů a oddělení, personalisty.

    Časový fond

    Prezenční setkání 6 hodin (od 9 do 15 hod)

     

    Nejzazší termín pro přihlášení je vždy týden před konáním Metodického dne.

    Obsah

    Metodický den proběhne ve dvou cyklech. Jednotlivé dny jsou na sobě nezávislé a je možné zvolit pouze ten, který vyhovuje Vašim potřebám.

    Metodický cyklus č. 1:

    • strategické plánování a rizika a jejich řízení v příspěvkové organizaci
    • finanční kontrola
    • ekonomické směrnice aneb jak na ně
    • praktická ukázka SW CROSEUS
    • registr smluv

    Metodický cyklus č. 2:

    • řízení lidských zdrojů z pohledu pracovního práva
    • personalistika
    • GDPR
    • základy práce ve spisové službě

    Informace o lektorech

    Problematikou Vás provedou Ing. Erika Šteflová, MBA, Ing. Pavel Mucha, Mgr. Sylva Staníková, Ing. Jana Hartmanová a Veronika Kousalová.

  • Metodický den pro asistenty

    Metodický den pro asistenty, pracovníky spisovny

    Cíl kurzu

    Seznámit účastníky se základními právy a povinnostmi, principy či zásadami v níže uvedených oblastech tak, aby jim byly prospěšné, získané vědomosti využitelné při výkonu jejich řídicích kompetencí. Poskytnout účastníkům zdroje a náměty pro případné další vzdělávání.

    Komu je kurz určen

    Pro zaměstnance do jejichž pracovní náplně patří práce s dokumenty a to i v rámci oběhu účetních dokladů, pro asistentky, pracovníky spisovny, osoby odpovědné za vedení spisové služby.

    Časový fond

    Prezenční setkání 6 hodin (od 9 do 15 hod)

     

    Nejzazší termín pro přihlášení je vždy týden před konáním Metodického dne.

    Obsah

    Metodický den proběhne ve dvou cyklech. Jednotlivé dny jsou na sobě nezávislé a je možné zvolit pouze ten, který vyhovuje Vašim potřebám.

    Metodický cyklus č. 1:

    • finanční kontrola
    • ekonomické směrnice aneb jak na ně
    • registr smluv
    • praktická ukázka SW CROSEUS

    Metodický cyklus č. 2:

    • základy práce ve spisové službě
    • jak správně vyřizovat a ukládat dokumenty do spisovny
    • průběh elektronické skartace
    • elektronická komunikace v organizaci
    • dobrá praxe v procesu práce s dokumenty z pohledu spisové služby
    • spisový a skartační řád

    Informace o lektorech

    Problematikou Vás provedou Ing. Pavel Mucha, Veronika Kousalová a Mgr. Sylva Staníková.


Zobrazeny 3 položky
  • Metodický den pro asistenty, pracovníky spisovny - 2. cyklus

    Datum
    26. 5. 2022
    Čas konání
    9-15 h
    Místo konání
    Žižkova 89, Jihlava
    Lektor
    Ing. Pavel Mucha, Veronika Kousalová
    Skladem
    1 ks
    Cena s DPH
    0,00 Kč

    Metodický den pro asistenty
  • Metodický den pro ředitele, zástupce ředitele, vedoucí pracovníky, právníka - 3. cyklus

    Datum
    31. 5. 2022
    Čas konání
    9-15 h
    Místo konání
    Žižkova 89, Jihlava
    Lektor
    Mgr. Sylva Staníková, Ing. Marek Bena, Ing. Robert Páleník, Ladislav Šerák, Ing. Martina Pernicová
    Skladem
    5 ks
    Cena s DPH
    0,00 Kč

    Metodický den pro ředitele
  • Metodický den pro ředitele, zástupce ředitele, vedoucí pracovníky, právníka - 3. cyklus

    Datum
    16. 6. 2022
    Čas konání
    9-15 h
    Místo konání
    Žižkova 89, Jihlava
    Lektor
    Mgr. Sylva Staníková, Ing. Marek Bena, Ing. Robert Páleník, Ladislav Šerák, Ing. Martina Pernicová
    Skladem
    1 ks
    Cena s DPH
    0,00 Kč

    Metodický den pro ředitele
Zobrazeny 3 položky