Drobečková navigace

Domů > Kurzy

Kurzy

Realizujeme kurzy zejména v oblastech zájmu veřejné správy. Známe nejčastější problémy v provozu nejen příspěvkových organizací a na našich školeních poskytujeme praktické rady k jejich řešení. Víme, jak to dělají jinde. Jsme schopni připravit kurz na míru přímo vám. Kurzy probíhají prezenčně i jako on-line semináře.


  • Vnitřní řídící a kontrolní systém

    Praktický průvodce tvorbou interních dokumentů

    Cíl kurzu

    Seznámit účastníky se zásadami tvorby interních dokumentů. Naučit je, jak upravit obsah interních dokumentů tak, aby byl pro organizaci přínosný a dokumenty pomáhaly procesy zjednodušit a zefektivnit. Účastníci kurzu se seznámí s minimálními obsahovými požadavky nejdůležitějších směrnic a s požadavky, které by měl celý systém vedení interních dokumentů splňovat. 

    Komu je kurz určen

    Pro zaměstnance, kteří jsou odpovědní za tvorbu interních předpisů v organizacích ve veřejném sektoru. 

    Časový fond

    Prezenční školení 4 hodiny (od 9 do 13 hod)

    Obsah

    1. Úvod

    2. Druhy interních předpisů

    3. Formální náležitosti interních předpisů

    4. Co je systém směrnic a proč ho mít?

    5. Jaké tedy musíme mít směrnice?

    6. Doporučení k minimálnímu obsahu směrnic:

    • organizace a její členění
    • lidské zdroje
    • informace a veškeré aspekty práce s nimi
    • rizika a jejich řízení
    • nákupy zboží a služeb
    • ekonomické směrnice
    • provoz a bezpečnost budov a zařízení
    • odborné činnosti

    Informace o lektorovi

    stanikova_2.jpg

    Mgr. Sylva Staníková

    Od roku 2006 působí v managementu organizací v sektoru veřejné správy na pozici podnikového právníka. Zabývá se auditní a lektorskou činností v oblastech nastavení vnitřního řídícího a kontrolního systému ve veřejné správě. 

  • Spisová služba

    Spisová služba pro ředitele a jejich zástupce

    Cíl kurzu

    Cílem kurzu je ukázat důležitost vedení spisové služby v elektronické podobě - z pohledu statutárního zástupce i celé organizace, za kterou je zodpovědný. Vysvětlit nutnost používání elektronické spisové služby, jak statutárním zástupcem, tak i pověřenými zaměstnanci takovým způsobem, který je v souladu se zákonnou povinností. 

    Časový fond

    Prezenční setkání 4 hodiny (od 9 do 13 hod)

     

     

    Obsah 

    Dané téma je prezentováno za pomoci příkladů a praktických ukázek.  

    1. Co je spisová služba a k čemu slouží

    2. Organizace práce v agendě spisová služba

    • důležitost role garanta za organizaci

    3. Upozornění na nutnost pravidelné práce se spisovou službou

    • včasná evidence, vyřizování, uzavírání a předávání do spisovny

    4. Nastavení dokumentů úřední povahy

    • spisový plán jako součást spisového řádu

    5. Tvorba elektronických dokumentů

    6. Podepisování dokumentů elektronickým podpisem

    7. Konverzní doložky

    • převod analogového dokumentu na elektronický a naopak

    8. Diskuze: „Jak to vypadá se spisovou službou u Vás v organizaci?“

    Informace o lektorech

    Problematikou Vás provedou Dagmar Vebrová a Lenka Lédlová.

  • Akademie pro ředitele - Průvodce životním cyklem veřejného výdaje

    Akademie pro ředitele a jejich statutární zástupce je koncipována jako ucelený vzdělávací cyklus zakončený osvědčením. Přijati budou  účastníci přihlášení do všech čtyř vzdělávacích dnů. Pokud máte zájem pouze o toto téma, kontaktujte nás prosím na adrese: segedova@pkkv.cz.

    Cíl vzdělávacího dne

    Cílem je z pohledu manažera a jeho odpovědností provést účastníky celým životním cyklem veřejného výdaje. Na vybraném příkladu se naučit aplikovat povinnosti vyplývající zejména ze zákona o finanční kontrole (požadavky na výkon finanční kontroly ve všech fázích – předběžná, průběžná, následná; požadavky na zajištění 3E) a zákona o zadávání veřejných zakázek (aplikace hlavních zásad zákona na VZMR). Zajistit, aby si účastník byl vědom souvisejících administrativních požadavků při realizaci výdaje.

    Časový fond

    Prezenční seminář 5 hodin (od 9 do 14 hod)

    Obsah

    Dané téma je vždy uvedeno stručným teoretickým úvodem, na který navazuje společná debata spojená s procvičením na praktickém příkladu formou práce v týmech.

    1. Analýza potřeb

    2. Zhodnocení účelnosti

    3. Plán rozpočtu

    4. Smlouva a její podpis

    • finanční kontrola
    • povinné náležitosti, znění smlouvy a jeho připomínkování
    • správné založení smlouvy v Croseu, portálu a spisové službě, správný podpis a následná evidence
    • modul závazkových vztahů, registr smluv

    5. Realizace nákupu

    • finanční kontrola předběžná po vzniku závazku, kroky při převzetí plnění, průběžná kontrola v průběhu plnění a následně, kontrolní mechanismy při uhrazení faktury,

    6. Ex post hodnocení

    • následné vyhodnocení spokojenosti s nákupem, následná kontrola i nefinančního plnění

    7. Zpracování ekonomických agend, evidence a administrace

    • zavedení do majetku, správné odepisování, nástroje pro přehled o majetku, fondy

    Informace o lektorech

    Problematikou Vás provedou Mgr. Sylva Staníková, Ing. Markéta Páleníková, Ph.D. a Ing. Pavel Mucha

  • Akademie pro ředitele - Odpovědné řízení rizik=cesta k úspěchu

    Akademie pro ředitele a jejich statutární zástupce je koncipována jako ucelený vzdělávací cyklus zakončený osvědčením. Přijati budou  účastníci přihlášení do všech čtyř vzdělávacích dnů. Pokud máte zájem pouze o toto téma, kontaktujte nás prosím na adrese: segedova@pkkv.cz.

     

    Cíl vzdělávacího dne

    Cílem kurzu je z pohledu manažera a jeho odpovědností provést účastníky jednotlivými fázemi řízení rizik ve vztahu k vizi organizace a plnění strategických cílů. Na vybraném příkladu se naučit, jak správně rizika pojmenovat, definovat jejich příčinu a dopad, hodnotit je, stanovit odpovědnosti a v konečném důsledku monitorovat a aktualizovat rizikové faktory. Cílem je uvědomění si, že řízení rizik je důležitou součástí jakékoli zodpovědné činnosti. 

    Časový fond

    Prezenční seminář 5 hodin (od 9 do 14 hod)

    Obsah

    Na stručný teoretický úvod naváže společná debata spojená s procvičením na praktickém příkladu formou práce v týmech.

    1. Pochopit význam řízení rizik ve vztahu k strategickému plánování v organizaci

    2. Umět rizika definovat a přijmout je jako součást řízení organizace

    3. Pochopit, že rizika jsou klíčovou součásti naší cesty k úspěchu

    4. Umět vybrat správný nástroj k řízení rizik a použít ho v praxi

    5. Umět rizika správně komunikovat uvnitř firmy i navenek

    6. Příklad z praxe

     

    Informace o lektorech

    Problematikou Vás provedou Ing. Erika Šteflová, MBA. a Mgr. Sylva Staníková.

  • Akademie pro ředitele - Umění nákupu

    Akademie pro ředitele a jejich statutární zástupce je koncipována jako ucelený vzdělávací cyklus zakončený osvědčením. Přijati budou  účastníci přihlášení do všech čtyř vzdělávacích dnů. Pokud máte zájem pouze o toto téma, kontaktujte nás prosím na adrese: segedova@pkkv.cz.

     

    Cíl vzdělávacího dne

    Cílem kurzu je provést účastníky jednotlivými technikami nákupu a na konkrétních příkladech ukázat, jaký má zvolený způsob nákupu dopad na výstup z nákupu a celkové náklady organizace na jeho realizaci. Dílčí cíle jsou: aplikace 3E, optimalizace nákupního rozhodování, zohlednění životního cyklu nákupu, dosahování kvality v nákupech. Vše na úrovni, kterou využijí jako vrcholoví manažeři při řízení organizace.

     

    Časový fond

    Prezenční setkání 6 hodin (od 9 do 15 hod)

     

     

    Obsah 

    Dané téma je vždy uvedeno stručným teoretickým úvodem, na který navazuje společná debata spojená s procvičením na praktickém příkladu formou práce v týmech.

    1. Předpokládaná hodnota a volba variant 

    • request for information, délka smluvního vztahu, spojování částí, technické specifikace, apod.

    2. Kalkulace nákladů

    • životní cyklus, provoz, nákladová efektivnost

    3. Kritéria přípustnosti a hodnotící kritéria, společenská odpovědnost 

    4. Poptávkové řízení

    • možnosti výběru dodavatele, opakované nákupy, společné nákupy

    Informace o lektorech

    Problematikou Vás provedou Ing. Markéta Páleníková, Ph.D., Ing. Robert Páleník a Ladislav Šerák

  • Akademie pro ředitele - Spisová služba

    Akademie pro ředitele a jejich statutární zástupce je koncipována jako ucelený vzdělávací cyklus zakončený osvědčením. Přijati budou  účastníci přihlášení do všech čtyř vzdělávacích dnů. Pokud máte zájem pouze o toto téma, kontaktujte nás prosím na adrese: segedova@pkkv.cz.

    Cíl vzdělávacího dne

    Cílem je ukázat důležitost vedení spisové služby v elektronické podobě - z pohledu statutárního zástupce i celé organizace, za kterou je zodpovědný. Vysvětlit nutnost používání elektronické spisové služby, jak statutárním zástupcem, tak i pověřenými zaměstnanci takovým způsobem, který je v souladu se zákonnou povinností. 

    Časový fond

    Prezenční setkání 4 hodiny (od 9 do 13 hod)

     

     

    Obsah 

    Dané téma je prezentováno za pomoci příkladů a praktických ukázek.  

    1. Co je spisová služba a k čemu slouží

    2. Organizace práce v agendě spisová služba

    • důležitost role garanta za organizaci

    3. Upozornění na nutnost pravidelné práce se spisovou službou

    • včasná evidence, vyřizování, uzavírání a předávání do spisovny

    4. Nastavení dokumentů úřední povahy

    • spisový plán jako součást spisového řádu

    5. Tvorba elektronických dokumentů

    6. Podepisování dokumentů elektronickým podpisem

    7. Konverzní doložky

    • převod analogového dokumentu na elektronický a naopak

    8. Diskuze: „Jak to vypadá se spisovou službou u Vás v organizaci?“

    Informace o lektorech

    Problematikou Vás provedou Dagmar Vebrová a Lenka Lédlová.


Zobrazeno 6 položek
  • Akademie pro ředitele - Průvodce životním cyklem veřejného výdaje

    Datum
    19. 9. 2024
    Čas konání
    9-14 hod.
    Místo konání
    Krajský úřad Kraje Vysočina, Ke Skalce 5907/47, Jihlava
    Lektor
    Mgr. Sylva Staníková, Ing. Markéta Páleníková, Ph.D., Ing. Pavel Mucha
    Skladem
    0 ks
    Cena s DPH
    0,00 Kč

  • Akademie pro ředitele - Odpovědné řízení rizik=cesta k úspěchu

    Datum
    10. 10. 2024
    Čas konání
    9-14 hod.
    Místo konání
    Krajský úřad Kraje Vysočina, Ke Skalce 5907/47, Jihlava
    Lektor
    Ing. Erika Šteflová, MBA., Mgr. Sylva Staníková
    Skladem
    0 ks
    Cena s DPH
    0,00 Kč

  • Praktický průvodce tvorbou interních dokumentů

    Datum
    15. 10. 2024
    Čas konání
    9-13 hod.
    Místo konání
    Krajský úřad Kraje Vysočina, Ke Skalce 5907/47, Jihlava
    Lektor
    Mgr. Sylva Staníková
    Skladem
    22 ks
    Cena s DPH
    0,00 Kč

    Vnitřní řídící a kontrolní systém
  • Spisová služba pro ředitele a jejich zástupce

    Datum
    22. 10. 2024
    Čas konání
    9-13 hod.
    Místo konání
    Krajský úřad Kraje Vysočina, Ke Skalce 5907/47, Jihlava
    Lektor
    Dagmar Vebrová, Lenka Lédlová
    Skladem
    0 ks
    Cena s DPH
    0,00 Kč

    Spisová služba
  • Akademie pro ředitele - Umění nákupu

    Datum
    6. 11. 2024
    Čas konání
    9-15 hod.
    Místo konání
    Krajský úřad Kraje Vysočina, Ke Skalce 5907/47, Jihlava
    Lektor
    Ing. Markéta Páleníková, Ph.D., Ing. Robert Páleník a Ladislav Šerák
    Skladem
    0 ks
    Cena s DPH
    0,00 Kč

  • Akademie pro ředitele - Spisová služba

    Datum
    12. 12. 2024
    Čas konání
    9-13 hod.
    Místo konání
    Krajský úřad Kraje Vysočina, Ke Skalce 5907/47, Jihlava
    Lektor
    Dagmar Vebrová, Lenka Lédlová
    Skladem
    0 ks
    Cena s DPH
    0,00 Kč

Zobrazeno 6 položek